A nap, amikor a lányom képen öntött egy pohár vízzel
2018. június 20. írta: OhMyMom

A nap, amikor a lányom képen öntött egy pohár vízzel

„Hisztizik??? Én biztos fognék egy poharat, és leönteném vízzel!” Bárcsak annyi pénzem lenne, ahányszor ezt és ennek a "jó tanácsnak" a különböző verzióit hallottam! Most elmesélem nektek, milyen volt az, amikor az ovisom képen öntött egy pohár vízzel. Igen: ő engem.

Az ovisom úgy 20 hónapos kora óta van benne kétségbevonhatatlanul a dackorszakban. Több mint 3 éve nyomjuk vele. Úgyhogy aki tanácsot ad, hogy mit tegyünk hisztikitörés esetén, annak minimum ötlettelen, teszetosza bénának kell gondolnia minket, akik 3 év alatt nem próbáltak ki mindent, amit a józan eszük diktált. h2o02.jpgPlusz nem vesz számba még egy fontos tényezőt: nem egyformán hisztiznek a gyerekek és ugyanaz a gyerkőc se mindig egyformán hisztizik. Egyszer így, másszor úgy, egyszer ez jön be megoldásként, egyszer az, sokszor semmi.

No, a kedvenc tanácsaim közé tartozik a nyakon öntés. Én ettől mindig ódzkodtam, sose vitt rá a lélek. Gondolatban milliószor megtettem, és nagyon jó érzés volt. De a valóságban megtenni haszontalannak, és feleslegesen agresszív lépésnek gondoltam. Akkor is, amikor már néha olyan hisztikitörést nyomott a kis cukorbogár, hogy a feszültségtől és a tehetetlenségtől én fennhangon sírtam egy halom Bogyó és Babóca könyv tetején a gyerekszobában.

Egy nap egy értelmetlen hisztikitörés közben az udvaron szócsatát vívtam az akkor 3 és féléves lányommal, ő egyre jobban bepipult, már toppantgatott, már ökölbe szorította a kezét, felordított tehetetlenségében, az arca eltorzult, én meg mondtam, mondtam a magamét, aztán mintha lassítva láttam volna, ami történik.

A szeme sarkából meglátta egy karnyújtásnyira magától a terasz szélén a vízzel teli poharat, és mint a 300 című filmben: odalendült a keze, marokra kapta, meglendítette, és az arcomba öntötte. Most láttam, hogy is működik ez: tényleg BEFOGTAM.

Azonnal lehűltek az indulataim. És én is megláttam egy pohár vizet a szemem sarkából. Én is felkaptam és visszakézből leöntöttem, de azért nem arcon, azt még most is, így is túl megalázónak tartottam.

h2o01.jpgSírni kezdett hangosan szívet tépően. Felkaptam, leültem vele a diófán lógó függőszékbe, az ölembe vettem, hintázni kezdtünk, hogy mindketten lenyugodjunk, és megbeszéltük, hogy mi történt, miért csináltuk ezt.

Utána hajlandó volt enni egy szendvicset, ivott egy nagy pohár vizet, és azonnal helyre rázódott a kedve. Sokszor csak ennyi a hisztimotor mozgatója: nem eszik, nem iszik a gyerek, de semmiképp se akar se enni se inni, mert akkor jobb kedvre derülne. Ez a kedvenc ördögi köröm. Szóval így próbáltuk ki a képen öntést. Először és utoljára.

 

(Az illusztrációk Nina C. Müller és Brooke Smart munkái.)

A bejegyzés trackback címe:

https://ohmymom.blog.hu/api/trackback/id/tr2314055728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyikk 2018.06.20. 16:39:49

Szeretet, türelem és a figyelem elterelése a hiszti tárgyáról, kb ennyit tehetünk.

c0vf3f3 2018.06.20. 17:14:14

...és vajon miután a kisgyereked úgy gondolta, hogy megteheti, hogy arcon öntsön, és így is tett, megbüntetted, vagy helyette csak próbáltál neki olyat elmagyarázni, amit még nem képes megérteni - köszönhetően többek közt annak is, hogy még nem tanítottad meg rá?
:-)

Péter Warga 2018.06.20. 18:15:08

Egyszerűen érthetetlen, hogy felnőtt emberek így járnak. Ki kell építeni a kerítést!

úgyiselfelejtem 2018.06.20. 19:08:18

Az arcon öntés lényege nem a megszégyenítés, hanem az, hogy (elvileg) a búvárreflex miatt kicsit elakad a légzés és másfelé irányul a figyelem. Elég baj, hogy sokan megszégyenítésre akarják használni.
Amúgy, ha hangosan sírtál a könyvek tetején, akkor bizony a lurkó leszűrte, hogy nyert...

tulione 2018.06.20. 19:23:48

Bátor vagy, hogy leírtad, nemsokára itt lesz a sok szakértő-troll! Nagy hisztitúlélőként, ha nem haragszol, csak annyit mondanék, három évesen, ha elönt valakit az indulat, nem tud a szépszóra hallgatni. Egyszerűen nem képes rá, éretlen hozzá. A szócsata maximum csak arra jó, hogy a felnőtt kiadja a feszültségét. Persze az is fontos, de a hiszti ellen nem működik. Ha érdekel, itt van néhány javaslat: krisztamami.blog/2012/03/06/duhkitores-hiszti-nyafogas/
De kitartás, állítólag nem maradnak így!

SZPIITII 2018.06.20. 20:04:45

Miért nem adtál neki egy pofont?

JorEl 2018.06.20. 20:40:21

Tök jó, én megdicsértem volna, hogy milyen ügyesen célzott a vízzel, és minimum elvittem volna fagyizni.
A hiszti nem adottság, hanem nevelés eredménye, főleg akkor gyakori, ha a gyerek nem tud megbízni a szüleiben, úgy érzi, hogy nem számíthat rájuk, ilyenkor keres olyan megoldást, amivel bárhol/bármikor a saját számára kedvező feltételeket tud teremteni.

OhMyMom 2018.06.20. 21:50:36

@nyikk: Hasonlóan gondolom én is.

OhMyMom 2018.06.20. 21:52:25

@c0vf3f3: Ha azt feltételezzük, hogy még nem értheti meg, amit elmagyarázok neki a tetteiről, akkor vajon hogy értené meg a tetteiért járó büntetést? ☺

OhMyMom 2018.06.20. 21:54:25

@úgyiselfelejtem: Szerintem a dackorszakban nincsenek nyertesek.

OhMyMom 2018.06.20. 21:55:34

@tulione: Köszönöm. Alszik a gyermek, úgyhogy el is tudom olvasni.

OhMyMom 2018.06.20. 21:57:03

@SZPIITII: Felnőtt embernek se keverek le egy pofont, ha kiabál velem, akkor se húznék be neki, ha leöntene vízzel. Miért tenném meg egy gyerekkel, miért tenném meg a sajátommal?

OhMyMom 2018.06.20. 21:58:15

@JorEl: Ez egy alaptalan, bizonyíthatatlan elmélet.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.06.20. 22:07:25

a szülő szeretet elsőszámú bizonyítéka a büdösnagypofon.

tibor és klára 2018.06.20. 22:27:53

@SZPIITII: mondjuk mert az bűncselekmény, a posztoló meg nem akart törvényt sérteni?

(vagy csak van esze)

JorEl 2018.06.20. 22:31:42

@ABiberhauzen: Akár csak az általad vázoltak ;)
A gyerek semmit sem csinál ok nélkül, akármennyire is kényelmes ezt mindenféle laposföld/hiszti/nincsisbalaton/dackorszak számlájára írni. Egy gyerek ösztönösen cselekszik, az ember amíg nincsen szocializálva, addig ugyanolyan motivációs sémák szerint mozog, mint bármelyik másik falkában élő ragadozó :P

BiG74 Bodri 2018.06.20. 22:37:43

A fiam egyszer szaladt bele egy öngerjesztő hisztibe. Kapott egy langyos zuhanyt, lehiggadt, sírt. Aztán megkérdezte, hogy azért szeretsz engem apa?
Mondtam neki, hogy mindennél jobban, de ezt az ijesztő magatartást nem fogom engedni. Soha többet nem fordult, elő. Dac, ellentmondás persze van, de a kultúráltan kezelhető fajta, ami kell is.

SZPIITII 2018.06.20. 22:39:35

@ABiberhauzen:
Tehát te nem mered vízzel, de ő leönthet? Ha te tudod, hogy mit jelent leönteni egy másik embert, akkor tudatosítsd benne is, hogy ezt nem lehet!
Te vagy a főnök és ezt tudnia kell. Ha rossz fát tett a tűzre, akkor nem babusgatni kell, mintha nem történt volna semmi...

SZPIITII 2018.06.20. 22:44:00

@tibor és klára:
Tehát ne neveld meg a gyerekedet és csinálhasson azt, amit akar.. Értem. Ezért is merte a saját ANYJÁT arconönteni vízzel.. Nem kellett volna pofon vágni, de a vállára tettem volna a kezemet és leüvöltöttem volna a fejét, hogy ha még egyszer ezt meg meri csinálni, akkor nagyon rosszul jár. Ebből tanult volna. A "lécci-lécci csúnya dolog, ne tedd"-et nem értik a gyerekek.
Ha átlép egy határt, akkor meg kell kapja érte, ami jár. Ennyi. Ezzel neki teszel jót, mert így felnőtt korában tudni fog közösséghez alkalmazkodni és tudni fogja, hogy nem csak ő van a világon.

Kocsó 2018.06.20. 23:28:57

@nyikk: Első hozzászólóként sikerült egyetlen mondatban összefoglalndod a megoldást!

Rigor_mortis 2018.06.21. 00:37:24

Szerintem a vízzel leöntés nem megalázó és még mindig sokkal humánusabb, mint a - valóban megalázó, bár sokszor hatékony - pofon. Nyilván nem arról van szó, hogy ezt sűrűn kell alkalmazni, de néha bizony elő kell venni valami drasztikusabb fenyítési eszközt. A hisztiző gyerek jelenlétében való sírva fakadás szerintem is a gyerek "győzelme" és a szülő totális csődje. Azt jelenti, hogy a falkában a gyerek került alfa pozícióba a szülő helyett, ami teljesen abnormális helyzetet (és a hisztirendszeressé válását) idéz elő.

SZPIITII 2018.06.21. 06:38:36

@SZPIITII:
Még pár gondolat.
A legfontosabb, hogy a szülők egymás pártján álljanak, szóval ha anya azt mondja valamire, hogy nem, akkor apa is azt mondja és fordítva. Kettő több, mint az egy, ezt a gyerek is tudja és megérti, hogy nincs esélye bármivel is próbálkozik.
A nem, az nem. Ha egyszer azt mondtad neki, hogy nem, akkor utána bármit is csinál, nem szabad engedni az akaratának.
A különböző romboló magatartásért, tiszteletlenségért az idősebbek felé, szófogadatlanságért igen is jár egy komoly leszídás és akár egy pofon(nem akkora, hogy kiköpje a fogait, csak hogy érezze, hogy ki irányít)
Amúgy nagyon okos gyereked van, mert azzal, hogy ő elkezdett sírni amikor leöntötted, benned bűntudatot keltett és így legközelebb engedékenyebb leszel, mert jajj előtte is hogy leöntöttem szegényt.. Az, hogy ő mit csinált és azt nem lehetett volna, az nincs tudatosítva se benne, se benned. Igazából mondhatjuk azt is, hogy ő nevel téged, hiszen tudatosítja benned, hogy mit szabad és mit nem..
Anya leöntött vízzel. Ezt nem teheti. Sírtam, hogy jelezzem neki, hogy túllépett egy határt és ez nekem rossz. Anya felfogta, hogy nekem rossz és elkezdett vígasztalni, így kérve bocsánatot tőlem. Anyában tudatosítottam, hogy ez a fajta viselkedés nem kedvemre való és mostantól tartózkodni fog tőle, de ha nem, akkor újra sírok és újra figyelmeztetem, hogy ne viselkedjen velem így. Valami ilyesmi történhetett kb.

tulione 2018.06.21. 07:17:54

@ABiberhauzen: Nincs mit! Hátha találsz benne valamit, ami segít neki átlendülni a hisztin. Őszintén szólva, nekem a legnagyobb kihívás, hogy én nyugodt maradjak, és a nap végén is szeretetteljes legyek a gyerekkel.

OhMyMom 2018.06.21. 07:59:21

@SZPIITII: Ennek a gondolatmenetnek egy elemével se tudok egyetérteni. Erőszakot legalizáló tekintélyelvűségen alapszik. Nincs meg benne az odavissza alázat. A szöveg lényege az lett volna szerintem, hogy leírjon egy olyan veszekedést, amiben felnőtt és gyerkőc kölcsönösen hibáznak. Azon gondolkodom még, hogy csattant-e el a világon valaha olyan pofon, ami szeretetet, megnyugvást, bizalmat szült? Nem hiszem.

OhMyMom 2018.06.21. 08:02:33

@tulione: Hasonlóképpen vagyok és szerintem még sokan. A legnagyobb lelkifurdalásaim amiatt vannak, hogy nem tudok eléggé türelmes maradni, pedig egészen gyermekáldásig alapvetően türelmes emberként írtam volna le magam. Persze ilyen kihívásokkal nem is szembesültem: radikálus alváshiány, lábon kihordott betegségek, durva érzelmi hullámvasutak egyszerre.

Mattersdorf (törölt) 2018.06.21. 08:05:49

Én 16 éves barátnőmet öntöttem pofán, állandóan hisztizett. Nem higgadt le, sőt, nekemjött és meg akart verni.... és egyáltalán nem higgadt le, sőt órákig hisztizett még.

RHalacska 2018.06.21. 08:58:55

@Mattersdorf: Vagy élvezd, vagy keress másikat :)

Shutimanó 2018.06.21. 09:00:18

Az első komment után az összes többi felesleges. Nincs az a hiszti, amit egy ölelés és megfelelő mennyiségű nyugodt szó ne tudna megoldani.
Tudjátok mi a legnagyobb kihívás? Önmagunkat legyőzni, hogy ne a tehetetlen düh irányítsa a reakcióinkat egy hisztire.
A szülő példát mutat, ami az utód későbbi konfliktuskezelő képességének az alapja lesz. Lehet eltérni a szülői mintától, de az sokkal nehezebb, mint eleve helyes értékrenddel rendelkezni.

Nem hiszem, hogy @SZPIITII -nek lenne gyereke, de ha van, akkor én szívből sajnálom a gyereket/gyerekeket.

@ABiberhauzen: Az értelmes réteg egyetért veled, a többinek a véleménye meg kit érdekel?!

Egyszer egy ismerősöm azt ecsetelte, hogy milyen hasznos és egyszerű egy gyereket néhány pofonnal a helyes irányba terelni. Kérdeztem, hogy ez akkor is jó megoldás-e, ha a gyerek más véleményen van valamiről mint ő. Igen, a gyerek fogadja el az idősebb és erősebb ember véleményét. DURR. :D Megértette.

RHalacska 2018.06.21. 09:01:33

Van itt több hozzászólás amivel egyetértek. Ha a gyerek nem szalad bele a korlátokba (pofonba) a szüleitől, akkor majd beleszalad az Élet pofonjaiba. Okos szülő hosszú távra gondol, és ugyan a szíve szakad meg, de lehúzza a pofont, hogy ne mástól kapja meg a gyerek. A posztolónak lesz még gondja egy uralkodó gyerekkel, aki nem tudja igazán mi a hosszú távon jó, és mi nem. Majd 10 év múlva nem leönti vízzel az anyját, hanem megveri.

chrisred 2018.06.21. 09:21:48

@RHalacska: Az élettől így is, úgy is kapni fog pofonokat, a javasolt szisztémád szerint nevelt gyerek meg úgy fog felnőni, hogy válogatás nélkül mindenki pofozza őt, a szülei, meg az élet is.

RHalacska 2018.06.21. 09:26:08

@chrisred: Olvasd újra. A szövegértelmezés sokat segít megérteni másokat. Hol írtam, hogy válogatás nélkül pofozza mindenki? Van az a pont amikor kell. MEg a határok kellenek. A kis pricess meg majd jól pofára esik 20 évesen, amikor a hisztije miatt otthagyja a barátja, vagy kirúgják a munkahelyéről 5 perc alatt. Egy komplett generáció van válságban, mert a szülők elhitették, hogy milyen tündi-bündi okos királylány/királyfi az élet mef azt mondja, hogy hülye vagy lányom/fiam, mars dolgozni a szalag mellé.

chrisred 2018.06.21. 09:34:12

@RHalacska: Nálad egy hároméves gyerek időugrással rögtön húszévessé változik? A nevelésnek vannak fázisai, csak olyan korlátok betartását várhatjuk el a gyerektől, amit meg tud érteni. Az erőszaktól nem lesz okosabb vagy belátóbb, legfeljebb az agresszió miatti félelme miatt óvatosabb és magába forduló.

RHalacska 2018.06.21. 09:37:30

@chrisred: Olvasd el a kommenteket. Nem csak én mondom, hogy van helye a szerepek nyomatékosításának. Ez kis princess elkényeztetett kislány lesz. Ami neki rövid távon jó, utána mehet aranyásónak, vagy a szalag mellé.

octy 2018.06.21. 09:42:40

@JorEl: Tehát a világon egyik gyerek sem számíthat a szüleire. Világos.

@Shutimanó: "Tudjátok mi a legnagyobb kihívás? Önmagunkat legyőzni, hogy ne a tehetetlen düh irányítsa a reakcióinkat egy hisztire. " Ebben egyet értek.

chrisred 2018.06.21. 09:46:44

@RHalacska: Attól, hogy elolvasok kommenteket, még nem kell mindegyikkel egyetértenem. Semmibe nem kerül ilyen jóslatokat belengetni a levegőbe, de valójában sem neked, sem nekem fogalmunk sincs róla, mi lesz a jövőben.

JamesFord 2018.06.21. 09:52:53

Mi ez a marhaság már megint?!
Miért nevel gyereket olyan, aki nem ért hozzájuk?!
Mit beszélsz meg egy 3 és fél éves gyerekkel?! Levezeted neki, miért fontos a napi háromszori étkezés és tartasz neki egy biológiaórát?! Nem csoda, ha pofánönt egy pohár vízzel, mert egyszerűen unja a rizsát. Azt a rizsát, amit meg sem ért még, mert egyszerűen nincs abban a fejlődési szakaszban.
De lehet, hogy a szülő sincs, ha A GYEREK ELŐTT még ő is rákezd hisztizni, mint egy pisis 5 éves.
Ha egyszer működik a hidegvíz, miért jelented ki, hogy utoljára?!
Miért engeded (sőt azzal, hogy az öledbe ültetted utána, még azt is sugalltad felé, hogy ez a helyes viselkedés a szülővel szemben) büntetlenül, hogy fizikailag ártson neked, a szülőnek?!
Úgy látom tőlem kell megtudnod, hogy 7 éves korig bizony a tekintélyuralom a megfelelő nevelés a gyerekeknél. Ezt nem én találtam ki, számos tudományos pedagógiai és pszichológiai könyv ért ebben egyet. Csak ugye ki kellene nyitni egyet mielőtt egyáltalán a gyerekgyártás gondolata megfogalmazódik az emberben.
Nem kell agyonütni, de egy-egy nyakleves tökéletes nevelőeszköz, idővel már ennek a lehetősége is visszatartó erejű. "Mert azt mondtam!" - ennél többet mit magyarázol egy 3 és fél évesnek?! Lehet, hogy te imádod a saját hangodat hallani és imádod, hogy okosabb vagy és ezáltal felsőbbrendűnek gondolod magad, de egyáltalán nem meglepő, hogy a kicsi már annyira unja a pofád, hogy hozzádvágja az első dolgot, ami a kezébe kerül. Tévedésbe ne essünk, ha a pohár víz helyett egy balta lett volna ott, ugyanúgy megkaptad volna az arcodba pontosan azért, mert egy 3 és fél éves még bem fogja fel, hogy mit tesz.
De a legszomorúbb, hogy egy ország olvashatja, mennyire inkompetens vagy és tehetetlenül nézzük, ahogy félrenevelsz egy kisgyermeket.
Ha kell 100x visszaírom, törölgesd csak nyugodtan.

JamesFord 2018.06.21. 09:55:32

És megint ki van törölve, azt ajánlom fejezd be a jogsértő viselkedést mielőtt feljelentés lesz a vége.

JamesFord 2018.06.21. 10:00:42

De azért még azt is visszaírom, hadd lássa mindenki, hogy a teljesen jogos, tudományra épülő kritikát ki akarod törölni, ezzel újabb szegénységi bizonyítványt állítva ki saját magadról.

OhMyMom 2018.06.21. 10:02:55

@JamesFord: Ebben a véleményben semmilyen "tudomány" nem volt. A fröcsögő stílusa miatt moderáltam. Most itt hagyom, hadd olvassa mindenki. :)

JamesFord 2018.06.21. 10:09:23

@ABiberhauzen: Persze, mert aki nem simogat, dédelget és nem édes szavacskákkal szól hozzád, az már csak fröcsögés lehet. Ne hidd, hogy ezeket bárki a környezetedben elmondaná neked, pont azért, mert nem akarnak megbántani. Nekem megvan az az előnyöm, hogy nem érdekel, hogy megbántódsz-e, az viszont érdekel, hogy a gyermek nem tehet semmiről és megérdemelné a normális nevelést.

JamesFord 2018.06.21. 10:29:02

Az meg sem lep, hogy nem sikerült felismerned, hogy a "fröcsögésem" tudományra alapul, azt is megkérdőjelezném, hogy egyáltalán végigolvastad vagy fontosabb saját lelked ápolása, mint a gyermeked jóléte.
De akkor tessék, két konkrét bekezdés a Piaget-féle kognitív fejlődési szakaszokból, direkt a gyermeked életkorának megfelelő bekezdésből.

"Erre a korra erőteljesen jellemző az egocentrizmus, amely azt jelenti, hogy a helyzetek megítélésében igen szubjektív, leginkább csak saját nézőpontját képes figyelembe venni. (A nézőpontot jelen esetben konkrétan is érthetjük: ha valamit nem lát onnan, ahol ő van, az nem is létezik; illetve átvitt értelemben is: saját vágyait helyezi előtérbe.) Gondolkodásukat az intuíció (ösztönös megérzés, felismerés) jellemzi: nem elemzik a helyzetet, nem indokolnak. (Peller, 2003)"
"A fejlődés nemcsak a fizikai, de a társas világ megértésére is hatással van. A gyermeket e szakaszban erkölcsi realizmus jellemzi, úgy véli, az erkölcsi és játékszabályok állandó létezéssel bíró, abszolúte szent, módosíthatatlan igazságok, ha például megsértené a szüleit, elütné egy autó, vagy valami más büntetést okvetlenül kapna még akkor is, ha szülei nem büntetnék meg. Az erkölcsi törvények éppoly törvények, mint a fizikaiak."

JorEl 2018.06.21. 10:43:13

@octy: Látom a szövegértés nem az erősséged...

tibor és klára 2018.06.21. 10:45:42

@SZPIITII: ne csúsztass, nem mondtam se olyat, hogy ne neveld, se olyat, hogy azt csinájon amit akar.

annyit mondtam, hogy aki nem veri a gyerekét, az egyrészt betartja a törvényt, másrészt van esze, szerintem.

te ezzel nem értesz egyet

kispotzak 2018.06.21. 11:12:09

@JorEl: "a hiszti nem adottság hanem nevelés eredménye" -
Kétlem. Az a viselkedés amit hisztinek nevezünk, minden gyerkőc életében lezajlik, a megjelenési formája és az ideje változó, és függ a rá adott reakciotol (nevelestol).

Bolshevik 2018.06.21. 11:13:13

@ABiberhauzen: Így lesz buta libsi a gyerekből, aki nem érti, hogy ha ő kedves az arabbal, akkor az arab miért öli meg őt Allah nevében. Önfeladó, mindenáron kompromisszumot kereső szerencsétlen.

Nincs mindig, minden áron kompromisszum. Aki szerint igen, azt megeszi az, aki szerint meg nem.

kispotzak 2018.06.21. 11:15:47

@úgyiselfelejtem: ha anyuka hangosan sír a gyerek hisztije után, akkor a gyerek nem azt szűri le h ő nyert, hanem total osszezavarodik, elbizonytalanodik, mert pont az életében legnagyobb biztonságot nyújtó személyt látja tök bizonytalannak. Azt h "nyert" inkább akkor éli át, amikor vmit akar, szülő nemet mond, majd a félórás nyavalygas után mégis megengedi.

notC 2018.06.21. 11:19:36

@ABiberhauzen: "Ennek a gondolatmenetnek egy elemével se tudok egyetérteni. "
Én sem. Viszont a tiéd sem feltétlen állja meg a helyét. Liberális nevelésnek hívják, ennek egy korai változatában felnőtt generáció most tapossa a 20-as éveit, és bizony van gondjuk rendesen. Na nem azért, mert nem kapták meg az anyai-apai pofonokat a kellő időben! Az baromság. Az erőszak, a fizikai fölény fitogtatása csak nagyon kevés esetben állja meg a helyét, nagyon ritkán vezet eredményre. Gyerek ellen pedig káros, félelmet, önbizalomhiányt szül magabiztosság helyett.
Azt gondolom, hogy a relatíve nagy mozgástér, önálló döntési lehetőségek, ugyanakkor az azzal járó felelősség elegendő szabadságot ad a gyereknek, hogy saját akaratát érvényesítse. Ugyanakkor kellenek szilárd határok is, csak úgy, mint a felnőtteknél, hogy a gyerek tudja meddig tart a szabadság (legyen viszonyítási alap). A fel akarok mászni, nem akarom megenni típusú ellenkezések kifejezetten ilyen határfeszegetők, amit adott helyzetben lehet tágítani, adott helyzetben (később viszont tényleg betartandó módon!!) elodázni, vagy "piszkos alkuval" ideiglenesen feloldani. De a gyereknek tudnia kell, hogy hol a határ jó és rossz, szabad és nem szabad között.
Egy ilyen határ őncélú átlépése esetén pedig... Hát igen.. Itt a szülő habitusától függ, hogy hogyan, de bizony kell a retorzió! Tettek és következmények. Ráadásul ezt olyan nyomatékkal és módon kell megtenni, amiből a csemete pontosan tudja, hogy ez most nem volt szerencsés döntés.
Tekintélyelvűség... Minden erről szól a felnőtt életben is. Tudnunk kell alárendelődni és tudnunk kell uralkodni is. Ha a csemete csak az egyiket tanulja meg, ráadásul idejekorán, ha már gyerekként képes terror alatt tartani a szülőket anélkül, hogy valaha is találkozna olyan helyzettel ahol be kell hódolnia, akkor később sem lesz jó "uralkodó". Párkapcsolati problémák, munkahelyi kudarcok, hibás önértékelés, érdekérvényesítésre képtelen vitakultúra, stb... Nem könnyű gyereknek lenni, de szülőnek sem.

kispotzak 2018.06.21. 11:31:23

@JamesFord: Azzal egyetértek h egy 2-3-4 éves gyereknek nem érdemes, nem szabad hosszas magyarázatokat adni, vagy egy hisztiroham közepén kiseloadast tartani 20 percben a viselkedési szabályokról. Nem érti, nincs is abban az állapotban h hasson rá stb.
Viszont a pofont, verést is elfogadhatatlannak tartom.

Van kozeput.
Lehet jelezni a gyereknek h elfogadhatatlan a viselkedése veres nélkül is.
Pl: park közepén kezdett hisztizni a gyerek. Fogtam magam, hátat fordítottam és arrébb mentem kb 5 m távolságra. Döbbenten nézett és elfelejtett orditozni.
Bolt közepén hasravagta magát és üvöltött. Visszadobtam a kosárban lévő cuccokat a helyükre (halistennek alig volt még benne vmi), honom alá kaptam a gyereket, kivittem a boltból és leraktam a földre. Kb annyit mondtam közben h "na ezt nem csinálod kicsim". Annyira gyorsan zajlott az egész h fel sem fogta mi van, egyik pillanatban bent veri a földet, most meg bolt sehol, vasarolgatas nezelodes sehol, kint állunk az utcán. Kapkodta a fejét, elfelejtett sírni. Annyit mondtam h most nincs bolt, majd később, mert nem lehet hisztizni. Összesen 2* volt boltos hiszti, aztán soha többé..

Szóval, szerintem a predikacio és a verés között vannak árnyalatok...

JamesFord 2018.06.21. 11:48:02

@kispotzak: Így van, ezért is van elrejtve az a kósza mondat a "fröcsögésemben", hogy "Nem kell agyonütni, de egy-egy nyakleves tökéletes nevelőeszköz, idővel már ennek a lehetősége is visszatartó erejű."
Na most aki nyilvánosan veri a gyerekét, az meg is érdemelné, hogy egy felnőtt odamenjen és behúzzon neki egyet.
Tökéletesen megoldottad mindkét helyzetet, amit felvázoltál.

JamesFord 2018.06.21. 11:52:14

@tibor és klára: Nem tudom hol élsz te, ha azt hiszed, hogy egy-egy szülői pofon a saját gyerekednek, a saját házadban TÖRVÉNYELLENES?! Ilyen marhaságokat kérlek ne terjessz az interneten, mert sokan még el is hiszik.
Igen, törvényellenes félholtra verni a gyereket és rendszeresen bántalmazni. De azért még senkit sem csuktak le, mert a seggére vert a 4 éves gyereknek amikor rosszat csinált.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.21. 12:36:09

A gyereknek világosan meg kell értenie hol vannak a határok.

Manapság a szülők 30%-a már a tanár ellenében védi a gyerekét, aki miatt nem lehet órát tartani.

Ezeket a szülőket szívem szerint bezárnám egy faluba, hogy ott oldják meg a gyerek oktatását, és minden más problémájukat oldják meg együtt.

Akkor talán észrevennék, hogy a nagy szabadság okán csak konfliktusok tucatjait generálják, és egy hasonszőrű agresszív megmondó igazsága teljesen eltér a sajátjától, és kiderül csak az egoista máz van rajtuk.

tibor és klára 2018.06.21. 12:58:06

@JamesFord: fellettébb elszomorító, hogy sokan gondolkoznak úgy mint te, akik nem is értik ezzel a problémat.

egyébként a jogszabályt itt találod: net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700031.TV

1997. évi XXXI. törvény
a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról *

Egy ENSZ gyerekjogi egyezményt ültettünk át a magyar jogrendbe 2005 január elsején - ahogy az akkori miniszter fogalmazott:

" ennek a szabálynak nem az a célja, hogy szülők sorát börtönbe juttassa, hanem az, hogy felhívja a figyelmet a pozitív nevelésre, és arra, hogy miként felnőttet, úgy gyermeket sem lehet megütni. A bántalmazások gyermekáldozatai számára elsődlegesen nem az jelent jóvátételt, ha az erőszaktevőt elítélik egy büntetőeljárásban. Az azonban fontos, hogy a már megindított büntetőeljárásokban ne üzenjük a gyerekeknek azt, hogy megengedhető a velük szembeni erőszak. "

SZPIITII 2018.06.21. 13:06:19

@ABiberhauzen:
Az a gond, hogy a nevelés nem úgy működik, hogy "lécci-lécci"...
Ennyi erővel mondhatnád, hogy mennyire durva dolog embereket bezárni a börtönbe és hogy ott szenvednek a családjuktól távol és erővel elválasztják őket a szeretteiktől..
A probléma az, hogy vannak szabályok(törvények) és ezt az ember csak akkor tartja be, ha van olyan dolog, ami erre rávezeti/rákényszeríti. Ha a gyereked nem tartja be a szabályokat, akkor tudatosítani kell benne, hogy de igenis az van, amit a szülő mond. Ez nem elnyomás, ez nevelés.
Ha nem neveled meg, akkor egy antiszociális, beképzelt, önző ember lesz belőle és ezzel neki és a közösségnek ártasz. Csak azért, mert te úgy láttad, hogy jajj ha kap egyet a fenekére az rossz dolog...

SZPIITII 2018.06.21. 13:08:04

@ABiberhauzen:
Az a gond, hogy a nevelés nem úgy működik, hogy "lécci-lécci"...
Ennyi erővel mondhatnád, hogy mennyire durva dolog embereket bezárni a börtönbe és hogy ott szenvednek a családjuktól távol és erővel elválasztják őket a szeretteiktől..
A probléma az, hogy vannak szabályok(törvények) és ezt az ember csak akkor tartja be, ha van olyan dolog, ami erre rávezeti/rákényszeríti. Ha a gyereked nem tartja be a szabályokat, akkor tudatosítani kell benne, hogy de igenis az van, amit a szülő mond. Ez nem elnyomás, ez nevelés.
Ha nem neveled meg, akkor egy antiszociális, beképzelt, önző ember lesz belőle és ezzel neki és a közösségnek ártasz. Csak azért, mert te úgy láttad, hogy jajj ha kap egyet a fenekére az rossz dolog...

SZPIITII 2018.06.21. 13:12:23

@Shutimanó:
Nem kell őket sajnálni. A gyereknek az a jó, ha meghúzzák a határokat és tudja, hogy azon a helyen belül következmények nélkül mozoghat, ha viszont átlépi a határt, akkor annak következménye lesz. A következmény nem egy "jajj ne csináld legközelebb mert csúnya dolog volt"
Továbbá azt írod " ha a gyerek más véleményen van valamiről mint ő". Ha én hülyeségnek tartom, hogy befizessem az adót, akkor nem fizetem be, mert nekem ez a törvény nem tetszik? Na ne vicceljünk már...
Majd ha már felnőtt, akkor eldönti, hogy mit és hogy akar, a szülő azért van, hogy nevelje és irányítsa. PErsze, hogy inkább menne szórakozni, mint tanulni, de tanulni kell,h ogy legyen valaki belőle, nem így van?

Shutimanó 2018.06.21. 13:20:23

@SZPIITII: Az erőszak a primitív ember _egyetlen_ fegyvere. Ezzel szerintem mindent elmondtam a kettőnk nevelési módszere közti különbségről.

SZPIITII 2018.06.21. 13:20:51

@tibor és klára:
Érdekes, nekem soha eszembe nem jutott volna, hogy anyámmal így viselkedjek. Akkor ennek a gyerek hogyan jutott idáig?
"ne neveld, se olyat, hogy azt csinájon amit akar." Neveld meg a gyereket, de ne használj hozzá semmilyen eszközt? Bírom az ilyen okos embereket, akik leszólnak valamit, de nem tudnak alternatívát mondani helyette. Nem kell agyonverni a gyereket, vagy ha rossz kedved van adni neki egy pofont, de ha megszegi a szabályokat, akkor igenis kell, ezt írtam le. Anyám pofánöntése ilyen. Sőt, nálunk, ha nem megfelelő tisztelettel beszéltünk a szüleinkkel, akkor ez is szóvá volt téve. Érdekes módon az én generációm még tisztelettudó volt és mondjuk az idős néninek is segítette felvinni a bevásárlótáskáját a 3.-ra, mert nem bírta szegény. Most mi van? Miért van ez? Hmm?

valamilyennev 2018.06.21. 13:20:57

Hiszti elleni egyedüli jó megoldás, hogy amig tart a hiszti, levegőnek nézed. Nem reagálsz, nem pofozkodsz, nem öntöd le, nem szólsz vissza. A hiszti egy agresszív kommunikációs forma, ha nem éri el a kommunikációs célját, önmagától, és nagyon gyorsan elhal.

SZPIITII 2018.06.21. 13:23:10

@Shutimanó: Nem igaz, az erőszak egy primitív fegyver, amit mindenki megért. Aki szóból nem ért, ami sokkal intellektuálisabb "fegyver", annak marad az egyszerűbb magyarázati mód. A szülő azért van, hogy 18 éves koráig nevelje a gyereket. Sőt, felelős a viselkedéséért is.. Azért legyünk tisztában a tényekkel.

JamesFord 2018.06.21. 13:23:57

@tibor és klára: Felettébb elszomorító, hogy ezt a törvényt te úgy értelmezed, hogy törvénybe ütközik felpofozni a saját gyerekedet. De akkor lássuk is, miről szól ez a törvény pontosan.

veszélyeztetettség: olyan - a gyermek vagy más személy által tanúsított - magatartás, mulasztás vagy körülmény következtében kialakult állapot, amely a gyermek testi, értelmi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését gátolja vagy akadályozza
"A gyermeknek joga van ahhoz, hogy segítséget kapjon a saját családjában történő nevelkedéséhez, személyiségének kibontakoztatásához, a fejlődését veszélyeztető helyzet elhárításához, a társadalomba való beilleszkedéséhez, valamint önálló életvitelének megteremtéséhez."
"A gyermeknek joga van emberi méltósága tiszteletben tartásához, a bántalmazással - fizikai, szexuális vagy lelki erőszakkal -, az elhanyagolással és az információs ártalommal szembeni védelemhez. A gyermek nem vethető alá kínzásnak, testi fenyítésnek és más kegyetlen, embertelen vagy megalázó büntetésnek, illetve bánásmódnak."

Végig fogom olvasni az egészet, de már ebből a két bekezdésből látszik, hogy kevered a szezont a fazonnal.
NEM tartozik a gyermekbántalmazás kategóriába az - alkalmankénti - szülői pofon, nem is tartozhat; ezt csak te magyarázod bele.
Tipikus leegyszerűsített, tanulatlan, "kétbites" gondolkodásmód.
A kulcsszavak: "kialakult állapot". Ezutal arra, hogy a törvény a rendszeres, aggresszív és túlzó bántalmazásról rendelkezdik, nem arról, hogy nem lehet hozzáérni a gyerekhez, ha rosszat csinál. Pont, hogy az is gátolhatja a fejlődését, ha nincsenek ilyen korlátok felállítva. Pont, hogy az (is) gátolja a fejlődését, ha a nevelésből kimaradnak a hasonló szankciók. Őjra hangsúlyozom, mert látom nehezen érthető: VAN KÜLÖNBSÉG egy-két szülői pofon és a hosszan tartó, rendszeres verések között.

JamesFord 2018.06.21. 13:27:14

@Shutimanó: Akkor neked is külön: VAN KÜLÖNBSÉG egy-két szülői pofon és a rendszeres bántalmazás között; aki ezt nem érti, ne is legyen gyereke.
És még mindig jobb egy-két HELYÉNVALÓ atyai pofon HA SZÜKSÉGES, mint az, hogy a félrenevelt kis ficsúrt jól megverjék az iskolában, mert nem úgy viselkedik, ahogy kellene. Vagy még rosszabb, ha a félrenevelt ficsúrok összeállnak és a normálisan nevelt gyerekeket bántalmazzák; mert kiskorukban nem érttették meg vele a szülei, hogy ez rossz, büntetés, csak akkor használatos, ha valaki rosszat tesz vagy árt valakinek.
Ennek hiányából fakad az, hogy nem érik fel ésszel 14-15 éves gyerekek, ogy a macskának fáj, ha fejberúgják pl.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2018.06.21. 13:29:27

Ismeros ugy kezelte a hisztit, hogy beallitotta a porontyot a sarokba, hogy "zavartalanul" tudjon hisztizni. Azt is hozza tette, hogy addig maradjon ott amig nem vegzett. Ha lecsillapodott visszaterhet a tobbiekhez. Kb 3-4 alkalom utan nem volt hiszti.

Shutimanó 2018.06.21. 13:33:11

@SZPIITII: Az ember értelmes lény, ért a szóból, csak az adott emberhez igazítva kell kommunikálni. Ha neked, mint felnőtt embernek ez nem megy, az nem a gyerek hibája, hanem a tiéd. Fentebb már írtam, hogy nem ahhoz kell erő, hogy megüss egy nálad sokkal gyengébbet, hanem ahhoz, hogy erőszak helyett más utat válassz. Ha neked ez nem megy, hát nem megy, de azt látni kell, hogy ezzel csak azt bizonyítod, hogy nem vagy elég erős saját magad neveléséhez. Részemről ennyi, nem látom értelmét a veled való beszélgetésnek.

JamesFord 2018.06.21. 13:37:40

@IV. (Parkoló) Béla: Ez is egy remek megoldás, nálam is működött egy idő után.
Sajnos a cikkben olvasható jelenetsor már ezen túlmutat, hiszen a szülő a gyerek előtt már leszerepelt nem egyszer.
Amelyik gyerek pofán meri önteni az anyját vízzel, az nem fog a sarokban térdepelni 5 percig se.

SZPIITII 2018.06.21. 13:38:23

@kispotzak:
"Viszont a pofont, verést is elfogadhatatlannak tartom."
Az a gond, hogy nem tudod máshogy megoldani, hogy hallgasson rád. Ez olyan dolog, hogy a tűz meleg, de ezt hiába mondod neki, amíg meg nem égeti magát, nem fogja fel. A hő olyan intenzív ingert ad, hogy egy életre megjegyzi. Ugyanez van a fenekeléssel. Nem kell mindig verni, 1-2 alkalom és megtanulja, hogy ha valamit nem lehet, akkor nem lehet. A nagyobb impulzus marad meg és a tudat, hogy újra átélheted, az befolyásolni fogja a viselkedésedet. A lécci-lécci nem igazán fogja...

JamesFord 2018.06.21. 13:42:54

@SZPIITII: Ez a legjobb példa volt. Én is pont ilyen gyerek voltam. Anyám otthagyott vasalás közben, de a lelkemre kötötte, hogy ne nyúljak hozzá, mert forró.
Természetesen hozzányúltam és bégettem, mint a szamár, hogy rohadtul fáj.
Tökéletes példája annak, amiket ide idézgettem pedagógiai anyagokból, hogy a 3-7 éves korú gyerekek még ezen az értelmi/fejlődési szinten vannak és ezzel nincs semmi baj, ez a fejlődés része.

Shutimanó 2018.06.21. 13:43:23

@JamesFord:
"És még mindig jobb egy-két HELYÉNVALÓ atyai pofon HA SZÜKSÉGES, mint az, hogy a félrenevelt kis ficsúrt jól megverjék az iskolában, mert nem úgy viselkedik, ahogy kellene."
Tehát félrenevelem, ha nem ütöm meg a gyerekemet?

"Vagy még rosszabb, ha a félrenevelt ficsúrok összeállnak és a normálisan nevelt gyerekeket bántalmazzák; mert kiskorukban nem érttették meg vele a szülei, hogy ez rossz, büntetés, csak akkor használatos, ha valaki rosszat tesz vagy árt valakinek."
Ha nem verem a gyereket, félrenevelt ficsúr lesz belőle, eddig ezt értem. De akkor az általad nevelt, néha megvert gyerek miért nem tudja megvédeni magát? Biztos van összefüggés a kettő között? Tudnál esetleg linkelni erről tanulmányt, vagy írni könyvcímet, amiben ez le van írva? Vagy ez csak erős tipp a részedről?

"Ennek hiányából fakad az, hogy nem érik fel ésszel 14-15 éves gyerekek, ogy a macskának fáj, ha fejberúgják pl."
Szakirányú végzettség nélkül szerintem botor dolog ilyesmiben ok-okozati összefüggéseket állítani.

Az erőszak nem az egyetlen út, és mindig van másik megoldás. Ellenkező esetben az is normális lenne, ha leszorítasz egy motorost, az utánadmegy és a könnyebik utat választva értetné meg veled a tetted helytelen mivoltját. Szerencsére ez nem norma, ez garázdaság. Még akkor is, ha csak ritkán lenne szükséges az ilyesmi. ;)

Mindegy, úgysem fogjátok megérteni.

SZPIITII 2018.06.21. 13:45:26

@Shutimanó:
Csak azt bizonyítod, hogy nem érted, hogyan működnek az emberek. A gyerek még távol áll attól, hogy "értelmes lény" legyen. Idővel az lesz, remélhetőleg, de hány olyan ember van, akinek hiába magyarázod, nem érti.. Ne csak arra gondolj, hogy diplomás emberek vannak a világon, hanem van nagyon sok egyszerű ember is.
Mondok egy példát. A szomszédból a 3-4 kisgyerek folyamatosan különböző szemeteket dobált át a kertbe. Szóltunk, nem változott semmi. Volt, hogy a páromat fejbedobták frizbivel. A lényeg, hogy kint voltam a kertben. A kerítésen nem lehet átlátni, mert pala. Én dolgoztam és dobálták át felettem a szemetüket. Ez volt a hobbijuk. Eldurrant a fejem és átugrottam a kerítés. Eléggé besz*rtak ezen. Mentem az anyjukhoz, elég erőteljesen elmagyaráztam a szitut és hogy ezt nem kéne. Az anyjuk lehordta őket. Többet nem fordult elő az átdobálás. Ennyi.
Nem kellett megverni őket hozzá, csak egy intenzív élmény, hogy utána kétszer is meggondolják, hogy mit csinálnak.

Shutimanó 2018.06.21. 13:48:55

@SZPIITII: " A gyerek még távol áll attól, hogy "értelmes lény" legyen." Tovább sem olvasom, nincs miről beszélnünk. Neked az agresszió válik be, másoknak meg az értelmes párbeszéd. A te módszered hívei vannak többen ebben az országban, olyan is. ;)

SZPIITII 2018.06.21. 13:52:32

@Shutimanó:
Nagyon egyszerű. Te valszeg még nem kaptál egy pofont sem senkitől. Tegyük fel nagy a szád az iskolában, valaki megunja és lekever egyet. Egyből tudni fogod, hogy hol a helyed és hogy nem te vagy a főnök. Összehúzod magadat és utána nem lesz akkora arcod. Megzuhan az egod. Éreznie kell a gyereknek, hogy hierarchia van és az van, amit a szülő mondd. Ennyi.
Szokták azt is mondani egy bunyó során, hogy "helyre tettek" ez pont találó kifejezés, azt hitte az illető, hogy ő az első a sorban, de jött az igazi első és berakta a második helyre.
Remélem érthető volt a példa.

kispotzak 2018.06.21. 13:55:34

@tibor és klára: Abszolút ellenzem a verést. De jó lenne nem összekeverni azt, amikor egy, a gyerekét szerető szülő nagyon ritkán, szélsőséges esetben ráhúz egyet a gyerek fenekére, azt, akinek a számára tök normális a legkisebb szemtelen megjegyzés vagy véleménykülönbség esetén is - akár naponta - adni egy pofont, és azt aki élvezettel veri, kínozza a neki kiszolgaltatottat.. Ez három, rendkívül különböző eset és eltérő személyiség, és ezek közül az elsőt az általad is idézett tv szövege pont nem célja büntetni - még ha nem is támogatja.

Privát véleményem egyébként az h a valóban ritkán elcsattano pfon se jó, nem azért mert terrorizálja a gyereket, hanem mert annak a jele h a szülő NEM tudja kezelni a helyzetet fizikai agresszió nélkül...

SZPIITII 2018.06.21. 14:08:13

@Shutimanó:
Ha szerinted egy 3 éves olyan szinten áll, mint egy 25 éves, akkor ott elég komoly bajok vannak...
www.azirastukreben.hu/erikson-pszichoszocialis-fejlodeselmelete

Nem érted továbbá, hogy a fájdalom az egyik legerősebb inger és a memóriában az marad meg, amihez erős inger társul. Nem kell folyton megverni a gyereket. Az értelmesebb már az első pofonból megérti, hogy ne lépje át a határt, ennyi.
Tudod, hogy van ez? Soha nem emeled fel a hangodat, de ha valamikor szükséges, akkor felemeled és akár kap egy pofont is. Pavlovi reflex, hogy legközelebb, ha felemeled a hangodat, már nem kell pofont kapjon, mert felídézte önmagában a pofont. Ennyi.
De gondolom teszel arra, amit mondok, mert te akkor sem bántanál senkit, ha a gyereked élete múlna rajta, mert te elítélsz mindenfajta erőszakot.. :/

JamesFord 2018.06.21. 14:35:15

@Shutimanó: Pedig szakirányú végzettségem van, nem véletlenül idézgetek és hivatkozok tudományosan bizonyított álláspontokra és nem véletlenül szívügyem ennyire a gyermek.

Te vagy az, aki a számba ad dolgokat és teljesen figyelmen kívül hagyja amit mondok még akkor is, ha direkt kiemelem nagy betűvel. Egyszerűen nem érted, nem is akarod megérteni, nem is érdekel, hogy más mit mond, csak mantrázod a saját, betanult szövegedet, amit valaki egyszer elhitetett veled. Csak azt hallod meg a mondandónkból, amit meg akarsz hallani, hogy utána kontrázhass, hogy micsoda gonosz dolog gyereket verni. Több hozzászólásban is írtak remek nevelési eszközöket, ami mellőzi a pofonokat, amikre helyeseltem is, hogy nagyon jók, téged ez sem érdekelt. Mindenki rossz, aki valaha egyszer hozzáért a gyerekéhez.

Külön fantasztikus, ahogy saját magadat égeted be azzal, hogy azt kérdőjelezed meg, hogy a gyerek miért nem tudja megvédeni magát. ??? Talán pont azért, mert neki megtanították, hogy másoknak fájdalmat okozni szemétség. Ez az, amit a többiek kegyetlenül ki is használnak.

úgyiselfelejtem 2018.06.21. 15:00:31

@SZPIITII: Na, ez nagyon hülye példa

Nagyon egyszerű. Te valszeg még nem kaptál egy pofont sem senkitől. Tegyük fel nagy a szád az iskolában, nem adod a kajád, a pénzed, vagy a házid. Valaki megunja és lekever egyet. Egyből tudni fogod, hogy hol a helyed és hogy nem te vagy a főnök. Összehúzod magadat és utána nem lesz akkora arcod. Megzuhan az egod. Éreznie kell a gyereknek, hogy hierarchia van és az van, amit az erősebb mondd. Ennyi.
Szokták azt is mondani egy bunyó során, hogy "helyre tettek" ez pont találó kifejezés, azt hitte az illető, hogy ő az első a sorban, de jött az igazi első és berakta a második helyre.
Remélem érthető volt a példa.

Keresd a különbségeket. Ha nem esik le, akkor remélem ilyen helyen élsz, és belefutsz egy erősebbe.

Mattersdorf (törölt) 2018.06.21. 15:08:39

@Mattersdorf: Már megtanultam kezelni... a hisztik és veszekedések 80-90-%-ból ma már szex lesz max egy fél órán belül, de általában 5-10p alatt...

JamesFord 2018.06.21. 15:12:59

@Mattersdorf: Hú ez most nagyon random és nagyon nem ideillő komment volt. Szexről beszélni egy gyereknevelési cikk alatt. Az brutális.

SZPIITII 2018.06.21. 16:27:41

@úgyiselfelejtem:
"Na, ez nagyon hülye példa"
Imádom, újra leszólnak, de jobb példát nem tudnak mondani, igazából már megszoktam, így nem annyira zavar.
Az a gond, hogy továbbra is kavarodás van a fejekben. Biztos rossz példa, elnézést kérek előre is érte.
A szülő legyen a rendőr. Betartja a törvényeket és fellép, ha azt megszegik. Te kevered a rendőrt a bűnözővel, akinek ugyanúgy fegyvere van és akár erővel veszi rá az embereket arra, ami NEKI jó. Érteni a különbséget a között, hogy valaki öncélúan cselekszik és elveszi "a kajád, a pénzed, vagy a házid" és a között, hogy van egy közösségi szabályrendszer, amit védeni és fenntartani kell azoktól, akik ezt megszegik és a társadalmi rendet veszélyeztetik.
Ha a gyerkőc 3 évesen az anyját leönti, lehet később a munkatársát fogja, mert ő ezt TANULTA meg. Alapból senki sem tudja, hogy milyen közösségi szabályok szerint kell élni, hanem ezt MEGTANÍTJÁK neki. A tanulás néha FÁJDALMAS, ami nem rossz dolog, mivel tudjuk, hogy ami fájdalmasabb, azt jobban megjegyzi az ember, mint a jót. Tudod, a fájdalom ideje alatt minden sokkal hosszabbnak tűnik, nem véletlenül!
Lehet vitatkozni sok mindenről, de meg lehet nézni a mostani 15-25 éveseket és egyből látszik, hogy mi a különbség a nevelés között és a rá hagyok mindent mentalitás között..

SZPIITII 2018.06.21. 16:41:00

@Mattersdorf:
Tehát, ha elhanyagol a párod, akkor a hiszti egyfajta figyelemfelkeltés, mondhatni előjáték. A nők szeretik az érzelmi hullámokat, no nem mind. Legyen valami rossz, hogy utána amikor jó lesz, akkor nagyobb legyen a kilengése, ezáltal az élvezet is. Mint a hullámvasútnál, amikor az elején még parázol, aztán ez átvált egy jó érzésbe és élvezed. Irigylem a párod.. :P
süti beállítások módosítása