A szörnyeteg megszépül 7100 Ft-ból 5 óra alatt
2018. július 04. írta: OhMyMom

A szörnyeteg megszépül 7100 Ft-ból 5 óra alatt

Átfestettem egy batár nagy beépített szekrényt

A házunk épp akkora, amekkora egy négytagú családnak pont kényelmes, egy centiméterrel se nagyobb. Mégis szerettük volna, ha a konyhánk csak konyhafunkciót tölt be, ezért az előszobánkból étkezőt csináltunk. Egy bibi van, amivel nehéz volt megalkudni: a viszonylag kicsi tér jelentős részét foglalja el egy nagy barna laminált beépített szekrény.

Ez a beépített szekrény rengeteg holmit el tud nyelni, amiket ritkán használunk, mégis a lakásban kell tartani. Butaság lenne megszabadulni tőle, semmilyen csinosabb szekrény nem tudna ennyi fontos helyet teremteni nekünk ebben a kis helyiségben.

A színével, stílusával viszont nem volt könnyű megbékélnünk. Nem is tudtunk. A beköltözésünk pillanatában arra gondoltam, hogy ha egyszer alkalmam lesz rá, bizony át fogom festeni.

35299892_10214968543759083_5199597011808026624_n.png


Két év telt el, mire eljött az idő, a kisebbik gyerkőcünk is elmúlt kétéves, bölcsibe járt (már amikor nem kapott el valamilyen vírust), a nagyobbik le volt csendesedve, itt volt a tavasz, és végre egyszerre egészségesek voltak a gyerekek, vagyis egyszerre voltak oviban és bölcsiben három egész héten át. Én meg a
zon lamentáltam, végre merjek-e megfogni pár doboz country zöld pasztell Dekor Paint Soft festéket, és átkenni a sötétbarna szörnyetegünket (a beépített szekrényünket) a kis étkező/előszobánkban.

A csiszolás-kérdésbe bele se menjünk, nem Anyáknak való program, nem gyermekes házba való program, főleg nem olyan szekrénynél, ami nem mozdítható a helyéről, és ami ronda bútorlapból készült. Mert ugye a csiszolás: idő, energia, sok-sok por és portalanítás, takarítás. Aki nem csiszol, az mit csinál? Az berohan egy hobbiboltba, és megkérdezi, mit csináljon. Kérdésemre a kezembe nyomták a Pentart márka Primer For Dekor Paint nevezetű átlátszó alapozóját.

Vettem belőle 2 dobozzal (790 Ft/db a kis kiszerelésből, amit én választottam.), vettem mellé egy jó ecsetet, amiben bízhattam, hogy nem hagyja el a szőrszálait festés közben, vettem 4 dobozzal a Pentart Dekor Paint Soft country zöld fantázianevű festékéből (1700 Ft/doboz), amiből végül 2 rétegben 3 dobozzal használtam el a szekrényre, és azóta felfedeztem kevésbé kapkodós időszakban, hogy van olcsóbban nagyobb kiszerelés is a boltban.

35114049_10214968543119067_8312166803425984512_n.png


No, nézzük, mennyi idő és energia egy ilyen móka! A gyerekek oviba, bölcsibe mentek, én munka előtt 1 órát szántam az alapozásra. Letörölgettem előző nap a szekrényt, hogy zsíros kéznyomok és por ne legyen rajta.

Reggel nekifogtam, és kb. 40 perc alatt átkentem az egész szekrényt kívül. Belül azért nem, mert először csak a külső festést tűztem ki célul, hogy esztétikusabb legyen a szekrény, amit egyébként rendkívül ritkán nyitogatunk. Majd amikor halálra unom magam (haha), belül is átfestem.

További 5 nap munka volt a szekrénnyel, pontosabban 5 x 1 óra. Ugyanígy munka előtt, reggeli ovi-bölcsi körút után 1-1 órát szántam a szekrényre. 1 óra alatt kb. a szekrényfrontok felét tudtam kényelmes tempóban lekenni ezzel a teljesen krémes, nem csöpögő festékkel (vagyis nem kellett a szekrény mellett a falat körben maszkolószalagoznom, meg a padlóra újságpapírokat teregetnem, hogy le ne csöppenjen a festék). 2 nap, vagyis 2 x 1 óra munkával lekentem 1 rétegben a szekrényt, aztán 2 nap 2x 1 óra alatt következett a második réteg.

Egy további nap 1 befektetett órája alatt nagyon finom szemcséjű csiszolópapírral (320) végigmentem óvatosan simogatva egyszer a szekrényen kézzel, hogy festékcsíkok véletlenül se maradjanak rajta. Ez nem olyan csiszolás, mint amikor egy bútorról a régi festékrétegeket vagy a fényt próbáljuk lecsiszolni, közel se jár annyi porral, kosszal, ez csak kozmetikázás, rövid idő, kevés takarítás.

35145370_10214968542879061_5108434492704423936_n.png


Végül vettem 6 db új szekrényfogantyút hozzá, és voila: megújult a szekrény, megújult az egész tér, vidámabb, fiatalosabb, jóval fényesebb az étkezőnk, nem a nagy sötétbarna szörnyeteg szekrény uralja.

Munkaidő: 5 óra
Költségek: 3 doboz (230 ml/doboz) festék, 2 doboz alapozó (790 ft/doboz/100 ml), 1 db ecset, összesen 7100 Ft 

Következő projekt? Nem kéne lefesteni azokat az uncsi fenyőszékeket? Aztán rájuk valami dögös székpárna? ;) A szőnyeget haladéktalanul padlásra küldtük, amint végre elég meleg lett az idő ahhoz, hogy a papucshúzást elfelejtő gyerkőcök mezítláb is tapicskoljanak a padlón.

35293790_10214968543639080_7049591605476458496_n.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ohmymom.blog.hu/api/trackback/id/tr9213740444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása