Állatos kitalálósdi, avagy feleslegesből hasznosat
2017. november 18. írta: OhMyMom

Állatos kitalálósdi, avagy feleslegesből hasznosat

Ötlet a 240 darabos Chipicao koronggyűjtemény hasznossá tételéhez

Ha játszótérre menet eszembe jut, hogy csapnivaló anya voltam, és a váltóruhabepakolás és mindenregondolás közben elfelejtettem szendvicset tenni a lányoknak, út közben mindig bemegyünk a kisboltba, ahol akkortájt már csak Chipicao croissant-t lehet kapni. 

Az ovisunk elképesztő lelkesedéssel bontja ki, majd nézi meg, milyen korong van benne. Örömteli sikongatás, aztán eldobja a korongot, és nekiáll enni a croissant-t. Mikor hazaérünk 3 óra múlva, persze, nagy toppantások és mindenféle karlendítések keretében dühödten követeli azt a nyüves korongot. Én már megtanultam: soha, de soha nem szabad ott hagyni, ahova a gyermek elszórta. Szóval mindig hazahozzuk, és bekerül azok közé a játékok közé, amiket a két gyerek egyetértésben szanaszét szór a házban, de soha nem játszik vele semmi értelmeset.

Őszintén szólva halvány lila gőzöm sincs, mit lehet ezzel játszani. Szóval elhatároztam, hogy valami értelmet adok a bútorok alá/mögé bedobált korongoknak.

Kallódik a gyerekszobában egy rakás még fel nem ragasztott matrica is. Ezekből az állatosakat összegyűjtöttem, és ráragasztottam a korongokra, bogarasdiy.jpgkörbevágtam ollóval, aztán az egészet belepakoltam egy mascarponés dobozba, aminek a tetejét szintén teleragasztgattam matricával. Fantáziadús nevet választottunk: Állatos kitalálósdi.

A játék menete: A gyermek húz egy korongot, megnézi, és kitalálja, mi a neve. Ha nem megy, mert még egy mesekönyvben, vagy máshol se találkozott vele (pl. muflon), akkor együtt kitaláljuk. Ha ismerős állatot húz, beszélgetünk róla kicsit. Pl.: a kék cinege kapcsán előszedjük azt a leporellónkat, amiben Gazdag Erzsi Itt a tél című verse van, s fel is olvasom neki. Aztán beszélünk arról, mi történik a cinkével a versben, illetve hogy mi láthatunk-e a saját udvarunkban ilyen madarat stb. Nem mellesleg, most már motivált abban is, hogy ne legyenek szétdobálva a korongok, hiszen akkor nem működik a játék. A mascarponés dobozkánk a későbbiekben tetszés szerint bővíthető. Matricák híján a már megunt, kiszínezett, összefirkált és félredobott színezőkből is lehet a korongokra ragasztgatni állatokat, vagy akármit, amivel játékosan tanulhatunk a csöppségeinkkel. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ohmymom.blog.hu/api/trackback/id/tr4413164234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása